• Lillestrøm bibliotek utvider åpningstidene!

Vi har gleden av å dele nyheten om at fra og med 2. april utvider vi åpningstidene på Lillestrøm bibliotek!

I kommunestyret desember 2023 ble vedtatt at Lillestrøm bibliotek skulle utvide åpningstidene, og at biblioteket skal ansette nye medarbeidere slik at biblioteket blir bemannet hver ukedag fra kl. 08.00 til kl. 22.00.

I tillegg åpner dørene også på søndager, noe det har vært stor etterspørsel for. Biblioteket vil fortsatt være meråpent for morgenfuglene fra kl 06.00-08.00 mandag-fredag og kl 06.00-10.00 på lørdager. På søndager vil det ikke være meråpent.

De nye åpningstidene er:

• Mandag-fredag: 08.00-22.00 (meråpent kl 06.00-08.00)
    • Lørdag: 10.00-16.00 (meråpent kl 06.00-10.00)
    • Søndag: 10.00-16.00

*Oppdatert med noen endringer 2. april.

Lillestrøm bibliotek utvider åpningstidene! tilbys av

Andre tilbud

Pavlova med norske flagg

Et haikudikt om åpningstidene i mai: Det er grønt ute Kalenderen er helt rød Mai er fridager

600 personer var det plass til inne i teatersalen på Lillestrøm kultursenter. Etter pågangen å bedømme burde vi hatt plass til noen hundre til. Sånn går det når Odin Helgheim og Victor Sotberg kommer på besøk til Lillestrømbibliotekene - attpåtil med en splitter ny bok i Edelmotserien!

Er du student eller elev på videregående skole og jobber med en oppgave? Lurer du på hva som skal til for å skrive en god fagtekst?

Strømmen bibliotek

Lillestrøm bibliotek ble åpnet august 2022 og et nytt bibliotek i Skedsmo senter åpner høsten 2024. Nå står Strømmen for tur!

2. april ble det kunngjort at Lillestrømbibliotekene, Lillestrøm er nominert til Norsk Bibliotekforening avd. Vikens bibliotekpris.

Bibliotekar

Lillestrømbibliotekene har gleden av å presentere et nytt prosjekt som tar sikte på å øke fødselstall og sørge for stabil tilvekst av lånere. Gjennom midler fra EU er vi et av flere pilotbibliotek som er plukket ut til å ha vår egen sædbank i biblioteket, basert på bidrag fra egne lånere.

Bibliotekar med to bildebøker

Påske, tiden for marsipan, krim og selvsagt rumper!

Påskeegg i gresset

Vi ønsker alle en riktig god påske med en god krimbok i den ene hånda og en deilig marsipanbit i den andre!

Bibliotekar foran bokutstilling

8. mars er den Internasjonale kvinnedagen og Lillestrøm bibliotek har valgt å markere norsk kvinnehistorie gjennom en rekke arrangement i hele mars.

Kunnskapsformidler Taran

Hils på Lillestrømbibliotekene! Taran er det nyeste tilskuddet til Lillestrømbibliotekene. Endelig har vi fått vår egen kunnskapsformidler. Hun skal jobbe med alt fra grunnleggende digitale ferdigheter, studieteknikk til informasjonssøk og kildekritikk.

De to mest lånte bøkene i 2023

Enda et leseår er omme og det er like spennende hvert år å se hva som topper utlånslisten på Lillestrømbibliotekene.

Foto:  © Jo Straube / Nobel Prize Outreach

Våren 2024 Lillestrøm bibliotek en ny arrangementsrekke kalt "Fredskafé", hvor vi tre ganger i halvåret setter fokus på et nytt land, krig eller konflikt.

Det er aldri for tidlig å begynne å lese for babyen din! Er du hjemme i barselpermisjon, kan BibloBaby være noe for deg.

Bibliotekar foran bokhylle

Lillestrøm bibliotek tilbyr nå en lesesirkel der vi leser faglitteratur, ikke skjønnlitteratur.

Pressreader på nettbrett

Med PressReader kan du lese aviser og blader fra mer enn 100 land på nettbrett, mobil og fra din egen datamaskin.

Norske hytter står ubrukt mer enn 300 dager av året, men likevel bygges det stadig nye hytter. Hvordan bør hyttepolitikken være i fremtiden? Hvordan skal vi bedre utnytte hyttene våre? Og trenger vi i det hele tatt flere?